Blogging tips

7 de novembre del 2010

Em sortirà gepa

Dorothea Lange va dir:
"La càmera és un instrument que ensenya a la gent com veure-hi sense la càmera."
Tenia tota la raó.

Deixant de banda que aquesta senyora va ser una professional de la fotografia i el reportatge documental, i jo soc una piltrafilla sense cap criteri ni coneixement, el cas es que té raó.
Des que vaig començar a fotografiar, que vaig agafar el maleït vici de mirar-ho tot....jo abans anava sempre mirant a terra, per allò de que no em trobés vint duros i el dia fos més feliç!
Ma mare ja m'ho deia, posa't recta o et sortira gepa!! fes com la Obregón em deia... "pechos fuera, hombros atrás, barriga dentro...".
La veritat es que no li vaig fer mai cas, ja que quan adopto aquesta postura em sento una mica com la geganta del pí...

Doncs al tema, que em perdo "por los cerros de Ubeda"....que si que es veritat, que el fet de mirar-ho a través de la lent fa que quan no portes la càmera penjant del coll segueixis buscant els detalls, els contrallums i les coses que fan del dia que estas vivint una cosa única que no es repetirà.... uiiii que m'ha quedat cursi....Bueno, ahí lo dejo..es igual...
A, i per si teniu curiositat, ma mare encara em diu que em sortira gepa, però ara diu que es per culpa "d'aquesta motxillota que passeges per tot arreu... tu creus que la gent normal passeja la càmera allà on va???"Doncs la gent normal suposo que no... però jo si... ves per on...


--------------------------------------------
Dorothea Lange dijo:"La cámara es un instrumento que enseña a la gente como ver sin la cámara."
Tenía toda la razón.
Dejando de lado que esta señora fue una profesional de la fotografía y el reportaje documental, y yo soy una piltrafilla sin ningún criterio ni conocimiento, el caso es que tiene razón.

Desde que empecé a fotografiar, que cogí el maldito vicio de mirarlo todo .... yo antes iba siempre mirando al suelo, por aquello de que no me encontrara veinte duros y el día fuera más feliz!
Mi madre ya me lo decía, ponte recta o te saldrá joroba! haz como la Obregón me decía ... "Pechos fuera, hombros atrás, barriga dentro ...".
La verdad es que no le hice nunca caso, ya que cuando adopto esta postura me siento un poco como la geganta del pí ...

Pues al tema, que me pierdo por los cerros de Ubeda .... que si que es verdad, que el hecho de mirar a través de la lente hace que cuando no llevas la cámara colgando del cuello sigas buscando los detalles , los contraluces y las cosas que hacen del día que estás viviendo algo único que no se repetirá .... uyyy que me ha quedado cursi ....bueno, ahí lo dejo .. es igual ...

A, y por si tenéis curiosidad, mi madre aún me dice que me saldrá joroba, pero ahora dice que es por culpa "de esta mochilota que paseas por todas partes ... ¿tú crees que la gente normal pasea la cámara allá donde va? ?? "
Pues la gente normal supongo que no ... pero yo si ... mira por donde ...